Založ si blog

Byt zenou je skvele

Väčšina žien sa po rozvode zaprisaháva, že nikdy viac nechce vidieť žiadneho muža. Nebola som výnimkou. Vyhovovalo mi, že do môjho aerobikového štúdia chodia cvičiť v drvivej väčšine ženy. Moje damske oblecenie tvorili plavky a lacoste tenisky. Batoh na cvičenie mi nahrádzal lacne kabelky.

Bola som nútená nájsť si prácu na leto. Pre štúdio je totiž letné obdobie doslova katastrofou. Začínala som, ako animátorka. Cvičila som s našimi turistami pri mori. Moje tri deti na striedačku chodili so mnou, aspon ze so sebou mali hracky. Mala som 35 rokov, nebola som krásavica, ale ani tá najškaredšia. Dvorili mi domáci, ktorí to majú v popise práce aj v krvi. Dvorili mi aj muži, ktorí prišli na dovolenku s partnerkou, či dokonca celou rodinou. Chorvátovi stačilo povedať nie a šiel sa poobzerať po inom objekte. Dokonca si ma viac začal vážiť. Horšie bolo povedať nie Slovákovi. Hneď mi dal pocítiť, kto som, čo som. Rozvedená ženská s troma deťmi a ešte si bude aj vyberať!!

Vydaté ženy mi rozprávali, ako mi závidia. Nemusím behať okolo chlapa, variť mu, prať, žehliť, môžem si ísť kam chcem. Radili mi, aby som si nejakého našla, ale iba tak, bez záväzkov. Išla by som s ním na večeru, pomilovali by sme sa a potom by som ho pekne krásne poslala domov. Samozrejme v jeho náplni by bolo aj nosenie darčekov, platenie dovolenky… Niektoré ženy to tak robia a ak im to vyhovuje, nieje čo riešiť. Mne to nevyhovovalo. Nemala som chuť a ani čas. Dobre som vedela, ako to v živote chodí. Stačilo by, aby ma ľudia dva krát videli na káve s iným mužom a už by som bola k….

Vydatú ženu môže muž podvádzať, dokonca biť, no stále bude PANI tá a tá. Ako to viem? Veď tiež som bola vydatá, tiež ma muž podvádzal, no kým som mala status vydatá, akoby som bola chránená od ,,babských,, rečí. Po rozvode som mala pocit, že musím o svoje dobré meno bojovať dvojnásobne. Nielen s mužmi, ale aj so ženami.

Prešlo desať rokov. Rany zo sklamania sa síce zacelili, ale jazvy zostali. Mala som deti, pribudli mi vnúčatá. Napriek tomu som začala túžiť po objatí muža. Túžila som po láske medzi mužom a ženou. Najskôr som sa toho pocitu naľakala. Dokonca som na spovedi hovorila kňazovi o tom, že nechcem cítiť niečo také. Mám predsa rodinu, priateľov, tak čo ma to pokúša? Diabol? Kňaz sa začal smiať až mu slzy tiekli. Povedal mi: ,,O akom diablovi to hovoríš, Ty si ŽENA, potrebuješ muža. No nie takého, čo s Tebou vypije víno, odvedie ťa do postele a potom odíde a nevráti sa. Modli sa, aby si Ťa našla pravá LÁSKA.“

V mojom šatníku neboli sukne, ani šaty. Nechodila som kozmetičke, nepoužívala som make up. Cítila som sa mamaotcom. Slová kňaza, Ty si žena, mi rezonovali v hlave, v srdci. Nie, nezačala som sa maľovať, nenakúpila som si sexy saty. Začala som si však uvedomovať samu seba. Začala som si uvedomovať, že som niečo v živote dokázala. Začala som si vážiť samu seba. Zdvihla som ramená, hlavu a začala som sa viac usmievať a modliť, nech si ma nájde ten, ktorý si zaslúži mňa a ja jeho.

Niekedy som veľmi chcela byť mužom, lebo som si myslela, že muži to majú v živote ľahšie. Dnes ženy moje, som nesmierne rada, že som jednou z Vás. Byť ženou je ťažké, ale krásne.

Prajem nám, nech sa máme radi také, aké sme. Veď každá sme nenapodobiteľný originál. Vážme si samé seba, lebo inak si nás nebudú vážiť ani iní. Tešme sa z toho, čo máme a neplačme nad tým, čo nemôžeme mať. Prajem nám LÁSKU a to nielen na MDŽ:-))

Splnil sa mi sen

13.04.2014

Máme víza. Máme dátumy. Už to nie je len sen. Začína sa to reálne diať. Včera som tu ešte poskakovala a pišťala pri F1, ktorá sa odohrávala v Bahraine. Obdivovala som krásne uniformy a oblecenie mojich kolegýň. Mamika sa zo mňa smiala a ocino mal slzy v očiach. Už som sa videla ako tam stojím pri pretekároch na okruhu ja. A dnes mi naša Martinka napíše, že sa mám [...]

Vsetko pre rodinu

07.04.2014

Čo je lepšie – snažiť sa slušne zarábať na úkor rodiny a dať dieťaťu všetko, čo sa za peniaze kúpiť dá alebo sa uskromniť a tráviť s ním viac aktívneho času každý deň? Pre mňa bola odpoveď jednoznačná. Nikdy som sa nehnala za kariérou, stačilo mi mať prácu, ktorá ma baví a uživí. Radšej menej drahých darčekov, tričká , ale byť spolu. Dať dieťaťu [...]

Za oponou

05.04.2014

Alebo ked sa na den stanete sucastou natacania bollywoodskeho filmu Ak ste zahranicny turista, ktory sa rozhodol navstivit krasy Mumbaja, s 80% pravdepodobnostou budete byvat v stvrti Colaba, hlavnom stredisku cudzincov. Vedia to aj hladaci komparzistov do najnovsich snimok bollywoodskych filmov. Nahovaraju ich, aby na jeden den vyskusali, ake je to byt sucastou celeho toho hunbuku. Samozrejme za [...]

Italy Politics

Skrachované vzťahy šéfov vlád. Expremiér Babiš nie je jediný. Talianska líderka odkopla muža, keď sa zaliečal inej žene

20.04.2024 10:49

Rozvodom sa skončilo manželstvo už viacerých niekdajších predsedov vlád Českej republiky. A ktoré rozchody známych politikov vlani zvlášť rezonovali?

trump. súd

Muž, ktorý sa zapálil pri súdnej sieni počas procesu s Trumpom, zomrel

20.04.2024 10:37

Muž, údajne zo štátu Florida, rozdával podľa svedkov v parku letáky obsahujúce konšpiračné teórie.

North Korea tensions balistické strely test

Severná Kórea uskutočnila test 'superveľkej' hlavice pre riadenú strelu

20.04.2024 09:47

KĽDR tiež vykonala skúšobný štart protilietadlovej rakety nového typu "Pyoljji-1-2" v Západnom mori.

Grasalkovičová záhrada

Bratislava opäť symbolicky otvára svoje brány, konajú sa mestské dni

20.04.2024 08:57

Pripravené sú prehliadky bežne neprístupných miest, výstavy, divadelné predstavenia, koncerty, workshopy či jazdy historickými vozidlami i Propelerom na druhú stranu Dunaja.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 14
Celková čítanosť: 30412x
Priemerná čítanosť článkov: 2172x

Autor blogu

Kategórie